Volendam, sebuah perkampungan nelayan tradisional

Bagaimana menuju ke Volendam

Hari ini kita pergi ke Volendam. Ia adalah sebuah bandar kecil yang ia terletak di utara Amsterdam dan itu mempunyai semua keindahan pesona tradisional. Anda tidak perlu terbawa-bawa kerana ia adalah tempat yang kecil, tetapi semua keindahannya tertumpu di dua kawasan. Salah satunya adalah pelabuhan dan yang lain adalah bandar lamanya.

Dalam satu dan yang lain, kita akan menemui sudut yang unik. Mereka akan meninggalkan kita dengan rasa yang sedap di mulut kita dan kita akan mengembalikan kenangan indah. Ia adalah salah satu daripada lebih banyak bandar pelancongan kawasan ini dan dengan kira-kira 22.000 penduduk, yang masih mengekalkan tradisi tertentu, menjadikan Volendam sebagai perhentian penting untuk dipertimbangkan.

Bagaimana menuju ke Volendam dari Amsterdam

Dengan bas

Untuk sampai ke Volendam anda boleh menaiki bas dari Stesen Pusat Amsterdam. Ia adalah kaedah pengangkutan yang paling selesa. Di sana anda boleh menaiki bas yang mempunyai laluan ke tempat ini dan ke tempat lain yang berdekatan seperti Marken seperti bas 312 dan 316. Walaupun anda juga boleh memilih bas 110 dan 118 yang akan melalui Edam tetapi dengan berhenti di bandar utama kami hari ini. Untuk dapat mengunjungi bandar-bandar berdekatan, anda mempunyai baucar yang berharga kurang dari 1o euro. Jika tidak, di pertengahan, anda akan mempunyai perjalanan ke Volendam.

Restoran Volendam

Dengan kereta

Sekiranya penginapan anda akan diperpanjang dalam jangka masa dan anda mempunyai menyewa kereta, ada dua jalan yang perlu dipertimbangkan. Pertama, kita akan mengambil Nieuwe Leeuwarderweg / N247. Kemudian, kita perlu berhubung dengan jalan raya, Zeddeweg / N517. Tidak sampai setengah jam, anda akan sampai ke destinasi anda.

Apa yang mesti dilihat di Volendam

Kawasan pelabuhan

Tepat ketika kami tiba, kami dapat menghargai keindahan tempat itu. Pelabuhan adalah kawasan utama Volendam dan ini menunjukkan kepada kita sebaris rumah, diperbuat daripada kayu dan berwarna-warni. Tidak diragukan lagi, bentuknya khas dari tempat itu, yang membawa kita ke dunia impian. Kita juga dapat melihat perahu yang berlainan di hadapannya. Di tempat ini, anda sudah dapat menikmati perhentian pertama. Bukan hanya untuk mengambil gambar, tetapi juga untuk duduk di salah satu restoran yang dapat kita lihat.

Pelabuhan Volendam

Muzium Kesenian Volendam

Setelah kita jatuh cinta dengan pelabuhan, inilah masanya untuk mengambil arah yang lain. Untuk melakukan ini, tidak ada salahnya mulai menemui jalan-jalannya, sehingga anda sampai di muzium. Tempat yang istimewa kerana di sini adalah semua sejarah bandar. Juga, pameran itu sangat berbaloi. Tetapi jangan berfikir bahawa ini hanya untuk rumah tertua, tetapi juga bahawa anak-anak kecil akan menikmati tempat ini. Selain mencari barang-barang kraf, anda juga akan melihat kostum khas dan banyak perhiasan. Pintu masuk adalah 3 euro dari pukul 10 pagi hingga 17 petang

Apa yang mesti dilihat di Volendam

Muzium muzik

Anda juga boleh mengikuti lawatan ke Muzium muzik Volendam. Ini adalah tempat yang kecil tetapi tempat yang memusatkan koleksi muzik yang luas. Dari rekod ke instrumen. Untuk mengaksesnya, anda perlu membayar 1.50 euro.

Labirin Volendam

Ia dipanggil labirin kerana jalan-jalan yang membentuknya agak sempit dan mereka penuh dengan saluran. Oleh itu, ia adalah kawasan yang indah dan indah. Anda akan melihat sudut yang unik dan sangat indah, anda akan melintasi jambatan kecil dan anda akan menikmati pemandangan dari perspektif yang berbeza. Ini adalah cara untuk mengetahui inti tempat ini.

Tarikan Pelancong di Volendam

Patung-patung pelabuhan

Kami memulakan dan menamatkan lawatan di pelabuhan. Untuk melakukan ini, perlu mengambil gambar dengan dua patung yang terdapat di sini. Adakah dua watak khas: wanita dan pelaut. Satu lagi kenangan sempurna yang memperkenalkan kita kepada adat istiadat mereka.

Tempat makan di Volendam

Walaupun menjadi kawasan pelancongan, restorannya tidak terlalu mahal. Terdapat perbezaan, sebagai peraturan, dengan kota besar. The Makanan tradisi, di mana ikan adalah protagonis, ia akan menemani kita ketika kita memperoleh kembali kekuatan. Bistro Ouwe Helling yang disebut adalah salah satu yang paling biasa di kawasan ini. Sekiranya anda ingin makan dengan pemandangan yang menakjubkan dan di teres yang elegan, maka Cathrien adalah tempat anda. Restoran keluarga dan juga terletak di pelabuhan adalah Restoran Makan Siang. Di mana sahaja tempat yang anda pilih, anda mesti mencuba keju atau pai epal.

Membeli-belah di Volendam

Bersama-sama Jalan Dijk, anda akan menemui beberapa kedai. Sesuatu yang anda juga akan lihat di sekitar pelabuhan. Tanpa keraguan, di sana anda dapat mencari semua jenis perincian sebagai cenderahati. Sudah tentu, dengan harga yang sangat berpatutan. Di dalam Jalan Conijnstraat anda boleh menikmati pasar pada hari Sabtu. Ia akan dibuka dari jam 10 pagi hingga 17 petang.

Jalan-jalan labirin Volendam

Baju tradisional

Apabila kita mengunjungi tempat seperti ini, kita suka menyerap semua budaya dan tradisi. Jadi apa yang lebih tradisional daripada pakaian anda? Sebilangan penduduk masih mengekalkan gaya itu dan biasa melihatnya dengan pakaian khas. Sesuatu yang sangat menginginkan pelancongan. Anda juga mempunyai tempat seperti muzium di mana anda boleh mengambil gambar dengan sut itu. Tanpa keraguan, sesuatu yang tidak dapat anda lupakan semasa lawatan anda.

Pesta paling terkenal

Sekiranya anda ingin melihat tempat ini secara menyeluruh, cara apa yang lebih baik daripada mengunjunginya masa berparti. Yang paling biasa adalah yang berlangsung selama empat hari. Ini disebut "Volendam Kermis." Ia berlaku pada hujung minggu pertama bulan September. Di bandar ini terdapat tempat-tempat menarik serta pelbagai gerai makanan. Di mana sahaja anda melihat, destinasi ini mesti menjadi sebahagian daripada percutian anda yang seterusnya.

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *