Gua Tolantongo

Secara umum, kita boleh mengatakannya Gua Tolantongo Mereka adalah sekumpulan gua dan juga gaung yang terdapat di Negeri Hidalgo, Mexico. Gua utama yang disebut meninggalkan kita dengan mata air panas yang berubah menjadi sungai. Di kawasan inilah kita akan mendapat kekayaan dan keindahan yang luar biasa.

Sekiranya anda menyukai alam semula jadi dan juga berehat, anda dapat menjadikan perjalanan anda melalui Tolantongo Caves sebagai kenangan yang tidak dapat dilupakan. Tenggelamkan diri di perairannya, di perairannya tab mandi panas semula jadi dan biarkan diri anda terbawa-bawa di spa terbuka. Pasti dari perjalanan ini, sukar bagi anda untuk kembali ke bandar besar!

Bagaimana menuju ke Tolantongo Grottoes

Sekiranya anda berada di Mexico City, maka anda harus tahu bahawa akan memakan masa sekitar tiga setengah jam, kira-kira. Anda akan pergi ke utara bandar dan mengambil jalan raya Mexico-Pachuca. Apabila anda melihat jalan keluar, Ixmiquilpan membuat jalan memutar melaluinya. Setelah sampai di sini, anda akan sampai di pintu keluar kota Cardonal, melewati gereja San Antonio. Sekiranya anda pergi dengan bas dari titik ini, anda perlu menaiki Red Arrow atau Ovnibus ke Ixmiquilpan. Sesampai di sana, anda mesti pergi ke kawasan utara dan menyeberangi Pasar Morelos. Di tempat letak kereta San Antonio, anda akan menemui bas terus ke kawasan tujuan anda.

Kolam semula jadi Tolantongo

Gua

Seperti yang telah kami komen dengan baik, kami menghadapi yang hebat syurga semula jadi. Oleh itu, kedua-dua kolam dan gua serta rahsia lain terbuka di hadapan kami. Kami akan menemui dua gua utama. Yang terbesar adalah di mana aliran sungai keluar. Ia ditutup untuk sementara waktu, tetapi jika anda dapat mengaksesnya, anda akan melihat bagaimana suhunya meningkat dengan ketara. Yang kedua berada tepat di atasnya dan disebut terowong. Ia mempunyai bentuk yang lebih sempit dan panjangnya sekitar 15 meter.

Apabila kita melihat sungai yang mengalir melalui kawasan ini, kita tidak dapat berhenti melihatnya. Ia mempunyai suhu yang cukup hangat dan selain itu, ia mempunyai warna yang sangat istimewa. Ini adalah terima kasih kepada garam mineral yang berlarutan. Air berasal dari dalam gunung dan melalui beberapa saluran.

Bagaimana menuju ke gua Tolontongo

Harga untuk mengunjungi Tolantongo Grottoes

Kemasukan umum untuk menikmati tempat ini mempunyai harga $ 140.00 MXN. Kami bercakap mengenai lebih daripada enam euro. Tiket ini adalah untuk setiap orang dan dinikmati sepanjang hari. Di samping itu, anda boleh mengunjungi gua dan mendaki di kawasan itu, melangkah ke jambatan gantung atau berada di kolam termal. Semua yang anda mahu manfaatkan akan disertakan! Harus diingat bahawa tiket ini akan tersedia dari awal pagi hingga jam 8 petang. Kanak-kanak di bawah 5 tahun tidak membayar masuk.

Jika anda pergi ke taman di kawasan ini, anda akan membayar $ 20.00 MXN sehari. Ingat bahawa pembayaran yang dibuat di dalam taman mesti dilakukan secara tunai. Sebilangan harga boleh berubah tanpa notis terlebih dahulu. Di tempat ini anda juga akan mendapat perkhidmatan teksi motosikal. Dengan cara ini anda boleh bergerak dengan cara yang lebih selesa dan mereka mempunyai harga $ 50.00 MXN.

Hotel di Tolantongo

Tempat tinggal

Berkat keindahannya, lokasinya dan sumber air panasnya, kita akan menemui resort percutian. Di sini kita akan menikmati hotel dan juga kolam renang dengan air panas ketika kita menghampiri kawasan bawah gaung. Untuk berada dekat dengan tempat ini dan tidak ketinggalan, kami mempunyai tiga hotel di kawasan ini:

• Hotel Grotto: Ini adalah yang paling dekat dan mempunyai sekitar 100 bilik. Untuk mendapatkan idea, bilik sederhana dengan balkoni tetapi untuk dua orang ia mempunyai harga 650.00 MXN semalam. Perkara yang buruk mengenai hotel-hotel ini ialah mereka tidak membuat tempahan, jadi sehingga kami tiba, kami tidak mengetahui permintaan yang akan mereka miliki.
  • Hidden Paradise Hotel: Ia mempunyai 97 bilik dan 10 kabin. Harganya sama seperti kes sebelumnya.
  • Hotel La Huerta: Ia mempunyai pemandangan dan harga yang luar biasa sedikit lebih tinggi daripada yang sebelumnya.
  • Hotel Molanguito: Bilik yang sangat selesa dengan harga yang sangat serupa dengan yang sebelumnya.

Anda juga mempunyai Kawasan Perkhemahan. Jadi, bagi mereka yang ingin menjalani pengalaman semula jadi yang sempurna, tidak ada pilihan untuk memilih khemah anda dan maklumat lain untuk menghabiskan beberapa malam di luar rumah. Dalam kes ini, anda hanya perlu membayar jalan masuk ke taman. Di kawasan ini, anda juga dapat merasakan menu yang indah yang mengagumi pemandangan yang luar biasa. Restorannya sangat pelbagai tetapi selalu menawarkan perkhidmatan terbaik. Sebilangannya hanya pada minggu dan yang lain pada hujung minggu.

Air terjun Tolantongo

Apa yang perlu dilakukan di Tolantongo?

Setelah semua maklumat yang kami berikan, pasti anda sudah memahaminya lebih kurang jelas. Anda mesti menikmati semua kolam dan slaid yang anda dapati di jalan anda. Jangan lupa berenang di salah satu air terjun mata air panas. Sudah tentu, jika anda lebih suka bersantai dan tidak bergerak, jakuzi akan menjadi pilihan terbaik anda. Selain dapat berehat dan melupakan tekanan, anda juga akan mengagumi keindahan persekitaran. Pemandangan yang mengagumkan dan tidak berkesudahan. Anda juga boleh berjalan-jalan di sepanjang tebing sungai dan melihat bagaimana alam terbuka di kaki anda.

Petua untuk melancong ke Gua

• Melancong pada musim rendah: Tidak diragukan lagi, kawasan seperti ini akan sangat diminta pada bulan-bulan percutian atau pada tarikh-tarikh khas tersebut. Perkara terbaik adalah pergi ke sana ketika musim rendah (bulan Oktober atau November) dan dari Isnin hingga Khamis.
  • Ketibaan di Tolantongo: Semasa anda sampai di bandar Cardonal, anda harus melalui jalan untuk menuju ke Tolantongo. Lebih kurang 20 minit menurun. Terdapat beberapa lekukan dan kadang-kadang kabut menyukarkan perjalanan. Atas sebab ini, anda harus berjalan dengan perlahan dan mengambil langkah berjaga-jaga.

Warna Sungai Tolantongo

• Pakaian: Tidak perlu dikatakan bahawa pakaian mesti sangat selesa. Pakaian renang dan pakaian yang membolehkan kita menikmati setiap langkah. Tetapi ya, suhu turun pada waktu malam, jadi disarankan untuk membawa pakaian yang hangat.
  • Kasut: Ingat bahawa di pintu masuk gua Tolantongo terdapat beberapa batu. Ini boleh membuatkan kaki anda menderita jika anda tidak memakai kasut anda sendiri. Anda boleh memakai a kasut akuatik yang selesa, dan tapak getah untuk mengelakkan kaki menderita.

Sekiranya anda merancang perjalanan yang tidak dapat dilupakan, jauh dari tekanan dan kehidupan seharian, mungkin hubungan dengan alam ini dapat memberi anda idea yang baik mengenai destinasi anda seterusnya. Tolantongo Grottoes adalah salah satu tempat yang mesti anda lawati sekurang-kurangnya sekali dalam hidup anda. Saya katakan sekurang-kurangnya, kerana pasti anda akan mahu mengulanginya. Anda pernah ke tempat ini ?.

Tinggalkan komen anda

Alamat email anda tidak akan disiarkan. Ruangan yang diperlukan ditanda dengan *